تبلیغات
سئو - مطالب خرداد 1395

سئو

دولت چین به شرکت‌های خارجی اجازه می‌دهد در حوزه تجارت الکترونیک در این کشور به فعالیت بپردازند.بنا به گفته وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، این گام به عنوان راهکاری برای تشویق سرمایه‌گذاری خارجی به حضور در چین و توسعه صنعت تجارت الکترونیک و ایجاد رقابت سالم در آن قلمداد می‌شود. به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از رویترز، هنوز مشخص نیست این تصمیم بر شرکت‌های تجارت الکترونیکی که در حال حاضر در چین مشغول به کار هستند، چه تاثیری بر جای خواهد گذاشت. هم اینک برخی خرده‌فروش‌های سرشناس آمریکایی از قبیل شرکت آمازون و وال‌مارت در چین حضور و فعالیت دارند.در سال‌های اخیر حوزه تجارت الکترونیک چین از رشد و شکوفایی قابل توجهی برخوردار بوده است. این امر بعضاً مدیون شرکت‌هایی همچون JD.com و علی بابا است. گفتنی است طی سال‌های اخیر، دولت چین با وضع مالیات کم و حذف برخی محدودیت‌ها، از صنعت تجارت آنلاین این کشور حمایت به عمل آورده است. شایان ذکر است که اکنون چین دومین اقتصاد بزرگ جهان به شمار می‌رود. 


لینک منبع و پست :ورود شرکت‌های تجارت الکترونیک به چین آسان می‌شود
http://itna.ir/fa/doc/news/36701/ورود-شرکت-های-تجارت-الکترونیک-چین-آسان-می-شود

نظرات() 

در دومین روز از بیست و یکمین نمایشگاه الکامپ از درگاه پرداخت جیرینگ بر روی سایت زود فود با حضور مدیر عامل شرکت جیرینگ، مدیرعامل سایت زود فود، مدیرکل فروش همراه اول و دبیر انجمن صنفی کسب و کار اینترنتی به صورت رسمی رونمایی شد.به گزارش ایتنا از روابط عمومی جیرینگ - مهرداد خطیبی مدیرعامل شرکت جیرینگ در این مراسم گفت: سامانه پرداخت جیرینگ، این امکان را به مشترکان می دهد تا از هر نقطه جغرافیایی تحت پوشش شبکه همراه اول بدون نیاز به اینترنت اقدام به پرداخت فاکتور خرید انجام شده کنند.وی افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده با توجه به اینکه محدودیتی در ارایه این سرویس وجود ندارد، همه فروشگاه های اینترنتی در تمامی شاخه‌ها می‌توانند نسبت به دریافت درگاه پرداخت جیرینگ اقدام کنند تا سرویس برای آنها راه‌اندازی شود.وی اظهار کرد: در حال حاضر این درگاه به صورت کاملا رایگان در اختیار سایت‌های اینترنتی قرار می‌گیرد و از آنجا که امنیت مهم‌ترین مولفه در پرداخت از این روش می باشد پیش‌بینی می‌شود، روش پرداخت از طریق تلفن همراه در کشور در آینده نزدیک فراگیر شود. وی بیان کرد: امید است تا بتوانیم با توسعه این سرویس خرید و پرداخت در بین مشترکان همراه اول، روش جدید و مطمئنی را برای مردم در زمینه سهولت در پرداخت های غیر حضوری بر بستر تلفن همراه به ارمغان آوریم.طبق این گزارش، زود فود اولین وب سایت و اپلیکیشن سفارش آنلاین غذا است که امکان سفارش از بیش از یک هزار رستوران را فراهم کرده است.بر اساس این گزارش، درگاه پرداخت جیرینگ یک سامانه الکترونیکی جدید خدماتی بوده که با ترکیب قابلیت های بسترهای اینترنتی و تلفن همراه، نسبت به ایجاد درگاه امن پرداختی، تهیه و عرضه شده است.از مزایای این درگاه پرداخت می توان به عدم نیاز به اینترنت طی مرحله پرداخت بهای محصول در هر نقطه تحت پوشش شبکه همراه اول با قابلیت تله پرداز، رفع نگرانی امنیتی ناشی از سرقت اطلاعات کارت بانکی، جلوگیری از سوء استفاده اطلاعات و نیز سهولت و سرعت در پرداخت وجه و سفارش محصولات اشاره کرد.در حال حاضر فروشگاه های مجازی دارای سامانه پرداخت اینترنتی مبتنی بر موبایل جیرینگ شامل شهروند، زنبیل، زود فود، مدیسه، گلدان، تیوال، شهرکتاب، ایران سرور، گوشی شاپ، رند، شادیاب، شبکه مترجمین ایران و رایا۲۴ می شود .گفتنی است، شرکت جیرینگ با قرعه کشی و ارایه تخفیفات ویژه در ایام بیست و یکمین نمایشگاه الکامپ در سالن ۳۵ میزبان بازدیدکنندگان است. 


لینک منبع و پست :جیرینگی پرداخت کنید در سریع ترین زمان غذا تحویل بگیرید
http://itna.ir/fa/doc/news/39808/جیرینگی-پرداخت-کنید-سریع-ترین-زمان-غذا-تحویل-بگیرید

نظرات() 

مشاور فناوری اطلاعات سازمان مدیریت صنعتی، از زیرمجموعه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت از «رتبه‌بندی ۳۰ شرکت برتر تجارت الکترونیک در سطح کشور» توسط این سازمان برای نخستین بار خبر داد.به گزارش ایتنا از ایسنا، زهره مستوفیان با اشاره به این رتبه‌بندی اظهار کرد: تجربه‌ای به اسم imi100 وجود دارد که در آن 100 شرکت ارزیابی‌ و به آنها رتبه داده می‌شود. این شرکت‌های برتر در همایش‌های سالانه اعلام می‌شوند و به دلیل ایجاد اعتبار، سازمان‌ها علاقه‌مند به شرکت در این رتبه‌بندی هستند. شبیه به همین رتبه‌بندی، رتبه‌بندی دیگری برای شرکت‌های تجارت الکترونیک وجود دارد که در آن ۳۰ شرکت ارزیابی می‌شوند.وی افزود: پیش از این مدل‌هایی وجود داشت که تنها سایت تجارت الکترونیک را ارزیابی می‌کرد، اما این رتبه‌بندی جدید، کل تجارت الکترونیکی را بررسی می‌کند و این اتفاق اولین‌بار است که در ایران رخ می‌دهد.مشاور فناوری اطلاعات سازمان مدیریت صنعتی «جام جهانی مدیریت» را از دیگر خدمات این سازمان دانسته و ادامه داد: «جام جهانی مدیریت» از خدماتی است که سازمان مدیریت صنعتی ارائه می‌دهد و نوعی مسابقه در سطح جهان در حوزه امور مدیریت استراتژیک است که از شرکت‌های مختلف در آن شرکت می‌کنند و امور مدیریتی خود را به مسابقه می‌گذارند.مستوفیان درباره نقش سازمان مدیریت صنعتی در برگزاری این مسابقه توضیح داد: سازمان مدیریت صنعتی این مسابقه را مدیریت و نمایندگی می‌کند و کسانی که می‌خواهند در این موضوع فعالیت کنند از طریق سازمان معرفی می‌شوند. این مسابقه در نهایت یک فینال دارد که در یکی از شهرهای جهان و امسال در ماکائو برگزار می‌شود.وی با اشاره به خدمات دیگر سازمان مدیریت صنعتی با عنوان «باشگاه مشتریان» بیان کرد: توسط سازمان به مؤسسات و سازمان‌هایی ایرانی که علاقه‌مند هستند باشگاه مشتریان ترتیب دهند، مشاوره داده می‌شود که به چه چیزی نیاز دارند و باشگاه آنها چه ابعادی می‌تواند داشته باشد. همچنین برای ایجاد باشگاه به صورت اصولی و بهینه و بر اساس قوانین نیز می‌تواند به آنها کمک شود.مشاور فناوری اطلاعات سازمان مدیریت صنعتی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: در بخش «خدمات مجازی گروه تحول دیجیتال» سازمان مدیریت صنعتی نیز آموزش الکترونیکی و مجازی به افراد داده می‌شود.


لینک منبع و پست :رتبه‌بندی 30 شرکت برتر تجارت الکترونیک در سطح کشور
http://itna.ir/fa/doc/news/39894/رتبه-بندی-30-شرکت-برتر-تجارت-الکترونیک-سطح-کشور

نظرات() 

سخنگوی ناجا از دستگیری کلاهبرداری که از طریق سایت «دیوار» طعمه‌های خود را به دام می‌انداخت، خبر داد.به گزارش ایتنا از تسنیم، سردار سعید منتظرالمهدی، در خصوص دستگیری کلاهبردار مجازی که از طریق آگهی در سایت «دیوار» اقدام به کلاهبرداری کرده بود، گفت: در اوایل سال جاری چندین نفر از شهروندان تهرانی با مراجعه به پلیس آگاهی تهران اعلام کردند که پس از درج آگهی فروش کالاهایشان در سایت‌های مجازی، فردی با آنها تماس گرفته و با معرفی خود به عنوان کارمند یکی از بانک‌های معتبر برای خرید کالا مذاکره کرده است. این فرد پس از توافق با فروشنده به بهانه اینکه نمی‌تواند حضور بیاید از صاحب کالا درخواست می‌کند آن را با پیک یا آژانس ارسال کند و شماره راننده را نیز برای اطمینان فروشنده و همچنین هماهنگی‌های لازم می‌گیرد.وی افزود: اما در میانه‌های راه پس از چند بار تغییر آدرس به بهانه‌های مختلف، پیک را به منطقه موردنظر خود کشانده و از او می‌خواهد که در همان محل بماند، چند لحظه بعد تلفن راننده دوباره به صدا درآمده و متهم که از شماره دیگری با او تماس گرفته بوده، با تغییر صدا، خود را فروشنده معرفی کرده و اطمینان می‌دهد که پول را گرفته است و می‌تواند کالا را تحویل دهد.منتظرالمهدی با اشاره به اینکه بعد از این تماس، خریدار سر قرار رسیده و کالا را تحویل می‌گیرد، گفت: بعد از تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری مجازی، پرونده در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.سخنگوی ناجا تصریح کرد: براساس اظهارات شاکیان، این کلاهبردار بسیار با برنامه عمل کرده و در هر مورد کلاهبرداری با یک سیم‌کارت تماس گرفته و آن را غیرفعال کرده و تنها رد خود را نیز از بین می‌برد.به گفته وی، کارآگاهان که با پرونده پیچیده‌ای روبرو شده بودند وارد عمل شده و با انجام اقدامات اطلاعاتی و مخابراتی توانستند مخفیگاه این کلاهبردار را که از مجرمان سابقه‌دار بود پیدا کرده و در نهایت در نوزدهم مهرماه سال جاری، متهم را بازداشت کنند؛ در بازرسی از خانه این فرد، بخش قابل توجهی از کالاهای سرقتی نیز کشف شد.این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: علی ۲۹ ساله که از مجرمان سابقه‌دار در کلاهبرداری بوده، در سال‌های ۹۲ و ۹۳ دو مرحله بازداشت شده و در حالی که اتهامات وی محرز و پرونده‌اش باز بوده، با قید کفالت جعلی آزاد و متواری شده بود؛ این متهم که مهندس سخت افزار کامپیوتر و بیکار است در اعترافات خود به ۳۰ مورد کلاهبرداری اعتراف کرده و مدعی است در جریان کلاهبرداری‌ها، تنها ۳۰، ۴۰ میلیون تومان به دست آورده است.منتظرالمهدی گفت: این کلاهبردار با گشت زنی در سایت‌های مجازی با پیدا کردن آگهی‌های لپ‌تاپ‌های نو و موبایل‌های گرانقیمت، لوازم خانگی و حتی خودروی سواری با فروشنده تماس گرفته و نقشه کلاهبرداری‌اش را اجرایی می‌کرده؛ براساس اعترافات این متهم ۲۹ ساله بسیاری از کالاها را در همان سایت «دیوار» فروخته و با چند مالخر نیز در ارتباط بوده است.سخنگوی ناجا در خصوص نظارت و عملکرد پلیس فتا در این مورد، گفت: در خصوص آگهی‌های جعلی با هدف کلاهبرداری در سایت دیوار، طی چندین مرحله از طریق پلیس فتا تعاملات لازم با مدیریت این سایت صورت گرفته، همچنین در تمام آگهی‌های مندرج در این سایت هشداری از سوی پلیس فتا مبنی بر اطمینان از انجام معامله و پرداخت وجه ارائه شده است.وی افزود: همچنین سایت «دیوار» در پیامی آموزشی اعلام کرده که این سایت، هیچگونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله افراد ندارد، لذا علیرغم این هشدارهای امنیتی در صورتی که افرادی قربانی کلاهبرداران شوند باید شکایت فرد از طریق سیستم قضائی به پلیس فتا ارجاع داده شود، که در این صورت حتما مورد رسیدگی قرار می گیرد و بزهکاران از رصد و پیگری پلیس، در امان نیستند. 


لینک منبع و پست :هشدار پلیس نسبت به خرید از سایت «دیوار»
http://itna.ir/fa/doc/news/40437/هشدار-پلیس-نسبت-خرید-دیوار

نظرات() 

ایمان بیک - عضو هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران در اظهارنظری درباره احتمال فعالیت شرکت خرده‌فروشی آنلاین آمازون، گفته است که «آمازون می تواند بدون داشتن نمایندگی در ایران سرویس جهانی خود را به ایرانی‌ها نیز ارائه کند و ایرانی‌ها پس از برجام در صورت لزوم با کارت اعتباری از این فروشگاه خرید کنند»؛ با این توجیه که «ورود فروشگاه‌های اینترنتی بین‌المللی مانند آمازون به معنی کوچک شدن ارائه دهندگان ایرانی خواهد بود.» قاعدتا منظور آقای سلجوقی باید بر این استدلال استوار باشد که آمازون، یا هر برند خارجی دیگری، امکان فروش کالای موجود در ایران را نداشته باشد.البته انتظار این بود که نهادهای متولی، همچون وزارت صنعت و ارتباطات در ماه‌های منتهی به اجرایی شدن برجام، درباره حضور این برندها و روش فعالیتشان، راهکارهای مناسب را پیش‌بینی می‌کردند که چنین اظهارنظرهایی نشان می‌دهد که نکرده‌اند.اما آیا جلوگیری از تاسیس نمایندگی آمازون در ایران، راهکار منطقی حمایت از فروشگاه‌های داخلی است؟ و آیا ثبت نمایندگی و فعالیت رسمی چنین شرکت‌هایی، ابزار مهمی برای پایش فعالیت آنها در اختیارمان قرار نمی‌دهد؟آیا به رشد درآمدهای دولت(مثلا از طریق مالیات) و توسعه کانال‌های توزیع، مثل پست نمی‌انجامد؟ از سوی دیگر باید پرسید که این منع مدنظر ایشان، دارای مدتی محدود یا دایمی است؟ به نظر می‌رسد زمان آن رسیده است که در مورد حمایت از فعالان داخلی، شیوه‌های تازه‌ای اندیشیده شود. اگر چه حمایت از کسب و کارهای داخلی لازم است، اما این حمایت نباید به قیمت خارج کردن بازار از روال منطقی، ایجاد انحصار یا محروم کردن مصرف کننده از حق انتخاب تمام شود. 


لینک منبع و پست :جلوگیری از فعالیت آمازون در ایران چرا؟
http://itna.ir/fa/doc/note/40629/جلوگیری-فعالیت-آمازون-ایران-چرا

نظرات() 

یکشنبه 30 خرداد 1395

مستر کارت وارد ایران می‌شود

نویسنده: mostafa alizadeh   

یکی از بزرگ‌ترین موسسه‌های بین‌المللی دنیا بزودی وارد بازار مالی ایران خواهد شد.به گزارش ایتنا از ایلنا، مستر کارت از بزرگ‌ترین موسسه‌های بین‌المللی دنیا که با بیش از ۲۵۰۰۰ موسسه‌مالی و بانک‌های بین‌المللی در ارتباط و دارای قرارداد است، در آینده‌ای نزدیک به صورت رسمی و قانونی فعالیت خود را در ایران آغاز خواهد کرد.شرکت ترنس فارکس یکی از شرکت‌های زیرشاخه بانک HSBC انگلیس که بزرگ‌ترین شرکت صدور کارت‌ها و خدمات‌مالی موسسه مسترکارت است بزودی به صورت رسمی با اخذ مجوزهای لازم با مدیریت حامد ذوالفقاری وارد ایران شده و در آینده‌ای نزدیک با توافقاتی که با سازمان‌های دولتی و بانک‌ها انجام داده و خواهد داد شروع به تجهیز زیرساخت‌های لازم برای ایجاد ارتباط مالی بین‌المللی خواهد کرد که می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین مشکلات بین‌المللی ایران را رفع کند.  


لینک منبع و پست :مستر کارت وارد ایران می‌شود
http://itna.ir/fa/doc/news/40997/مستر-کارت-وارد-ایران-می-شود

نظرات() 

نادر نینوایی - عصر ارتباط - «طبق نص صریح قانون مالیات‌های مستقیم، هر شخص حقوقی ایرانی می‌بایست به ازای کلیه درآمدهایی که در ایران یا خارج از ایران تحصیل می‌کند مالیات پرداخت کند.» به طور کلی هر شکل از جابجایی کالا و خدمات مشمول مالیات می‌شوند. به همین دلیل عدم پرداخت مالیات جرم تلقی شده و مشمول محرومیت‌ها و جرایم نقدی و غیرمی‌شود.در سال‌های اخیر نوع جدیدی از کسب‌وکارها در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی شکل گرفته که حالا این مشاغل جدید نیز در اجرای مفاد اقتصاد مقاومتی و قوانین مصرح کشور در خصوص اخذ مالیات، مورد توجه سازمان امور مالیاتی کشور قرار گرفته‌اند.بر اساس آمار تعداد فروشگاه‌های اینترنتی کشور آنطور که در سایت مرکز تجارت الکترونیکی کشور به عنوان متولی به رسمیت شناختن این کسب و کارها و صدور مجوز فعالیت (نماد الکترونیکی) آمده به بیش از ۱۵ هزار مورد می‌رسد.این در حالی است که برخی از فروشگاه‌های اینترنتی آنطور که خود می‌گویند، با سرمایه‌گذاری‌های بسیار سنگین، اکنون درآمد ده‌ها میلیارد تومانی در ماه دارند.به همین منظور چندی است که ادارات مالیات سراسر کشور صاحبان کسب و کارها و فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیکی را بابت پرداخت مالیات ارزش افزوده فراخوانده‌اند.همین موضوع اما زمینه‌ساز اعتراض و البته سو‌استفاده برخی فروشگاه‌های اینترنتی از اجرای قانون اخذ مالیات از فروشگا‌ه‌های اینترنتی شده است.ماجرای انتقاد برخی از فروشگاه‌های اینترنتی به چگونگی اجرای قانون اخذ مالیات از سوی سازمان دارایی بازمی‌گردد که ملاک دریافت مالیات را از زمان صدور نماد الکترونیکی می‌داند.جالب آنکه برخی از فروشگاه‌های اینترنتی به عنوان غول‌های نوظهور در عرصه تجارت الکترونیکی کشور، با پناه گرفتن در پس فروشگاه‌های کوچک و بی‌تجربه نیز خواهان پرداخت نکردن مالیات و معافیت‌های مالیاتی شده‌اند!یکی از منتقدان این موضوع انجمنی موسوم به کسب و کارهای اینترنتی است که با وجود ۱۵ هزار فروشگاه‌ اینترنتی در سراسر کشور تنها با داشتن ۱۵ عضو، نامه‌ای سرگشاده در انتقاد به این موضوع خطاب به مرکز تجارت الکترونیکی منتشر کرد که در برخی رسانه‌ها نیز به چاپ رسید.فارغ از این که این درخواست تا چه حد منطبق با قانون و عدالت اقتصادی است، این خواسته غیرمتعارف برخی فروشگاه‌های اینترنتی در حالی مطرح می‌شود که برخی از این فروشگاه‌ها درآمد روزانه‌شان از یک پاساژ با ۵۰ مغازه نیز بیشتر است. در این گزارش به بایدها و نبایدهای پرداخت مالیات توسط فروشگاه‌های اینترنتی می‌پردازیم. تعدد نهادهای متولی فروشگاه‌های اینترنتیدر حالی که طبق آنچه که در بین تمام صنوف عرف است انتظار می‌رود که صنف فروشگاه‌های اینترنتی هم صرفا یک نهاد برای رسیدگی به امور صنفی خود داشته باشد اما موضوع به هیچ وجه اینگونه است و چندین نهاد خود را متولی حمایت از فروشگاه‌های اینترنتی قلمداد می‌کنند.اگر انجمن ۱۵ عضوی کسب و کارهای اینترنتی را کنار بگذاریم، باز هم دو متولی دیگر در این عرصه مشغول فعالیت هستند؛ یکی اتحادیه فناوران تهران که بر اساس آخرین آمار ۵۰ عضو دارد و دیگری سازمان نظام صنفی رایانه‌ای که بر اساس آخرین آمار اعلام شده ۲۰ عضو دارد. درآمدزایی بالای فروشگاه‌های اینترنتیاما فارغ از موضوع برخی مخالفت‌ها که در خصوص زمان و چگونگی اخذ مالیات از فروشگاه‌های اینترنتی مطرح شده، این روزها در حالی که بسیاری از فروشگاه‌های سنتی با کسادی بازار مواجه هستند اما برخی فروشگاه‌های اینترنتی درآمدهای نجومی کسب می‌کنند.برای مثال آنطور که ادعا می‌شود یکی از فروشگاه‌های اینترنتی پردرآمد ایران، ارزشی برابر با ۱۵۰ میلیون دلار دارد که این رقم خود گویای میزان فروش بالا و درآمدهای هنگفت برخی از فروشگاه‌های اینترنتی در ایران است.یکی از مدیران این فروشگاه در سال ۹۲ در گفت‌وگو با یک رسانه مدعی شده بود روزانه ۲ هزار فقره فروش کالا دارد که به طور متوسط قیمت آنها ۶۰۰ هزار تومان است و فروشگاه‌ اینترنتی مذکور روزانه ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان درآمد دارد که رقم ماهانه آن به ۳۶ میلیارد تومان می‌رسید.امروز اما برآورد می‌شود فروشگاه اینترنتی مذکور به طور متوسط ۵ هزار سفارش در روز دریافت می‌کند که به راحتی می‌توان گفت چندین برابر پول رد و بدل شده در بسیاری از مغازه‌های سنتی قلب پایتخت است.از سوی دیگر فروش بالای فروشگاه‌های اینترنتی خصوصا در حوزه کالاهای دیجیتال و موبایل به حدی بوده که بعضا باعث شده فروشندگان سنتی موبایل را با مشکل جدی رو‌به‌رو کند و حتی در مواردی به تعطیلی بکشاند. موضوعی که بارها در رسانه‌ها به آن پرداخته شده است.نکته قابل توجه دیگر آنکه این روزها کم نیستند واردکنندگان عمده‌ای که فروش کالاهای خود را به شکل انحصاری و تنها از طریق این فروشگاه‌های اینترنتی انجام داده و محصول آنها را نمی‌توان در مغازه‌های سنتی یافت. رقابت یک فروشگاه اینترنتی با ۵۰ مغازه سنتیدر همین رابطه بود که چندی پیش سید مهدی میرمهدی رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران با اشاره به رشد بالای درآمدهای فروشگاه‌های اینترنتی در اظهار نظری گفته است: این فروشگاه‌ها در یک مدت زمان کوتاه رشد خوبی داشته‌اند و حتی بعضی از آنها شرایط بسیار بهتری نسبت به فروشگاه‌های فیزیکی دارند، گردش مالی بالایی دارند و حتی مجالی به فروشگاه‌های فیزیکی نمی‌دهند.میرمهدی همچنین اضافه کرده است: یک واحد مجازی به تنهایی سهم بازاری به اندازه ۲۰ تا ۵۰ واحد تجاری فیزیکی را گرفته است و مردم هم به دلیل هزینه‌هایی که در خرید سنتی به آنها تحمیل می‌شود راغب می‌شوند که به صورت اینترنتی خرید کنند.علاوه بر موارد ذکر شده اگر بازهم به درآمدهای هنگفت برخی فروشگاه‌های اینترنتی شک دارید کافی است سری به آمار تراکنش‌های اینترنتی که توسط بانک مرکزی ثبت شده است بزنید. اگر به آمار بانک مرکزی رجوع کنیم می‌بینیم که آمار خرید پرداخت‌های اینترنتی رشد چشمگیری در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ داشته است. علاوه بر این آمار رسمی این بانک نشان می‌دهد خرید و پرداخت اینترنتی تا پایان شهریور۹۳ حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان بود و پیش‌بینی می‌شد این آمار تا پایان سال به حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان برسد که این یعنی خریدهای اینترنتی رشد ۲۲۹ درصدی را طی این دوره یک‌ساله تجربه کرده‌اند. رشدی که پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آینده نیز صعودی جهشی را تجربه کنند.طبیعی است که حجم بالایی از این خریدهای اینترنتی هم به فروشگاه‌های اینترنتی تعلق دارد که روزانه مبالغی بسیار هنگفتی گردش مالی را در اختیار خود دارند.با آنچه از نظر گذشت طبیعی است که باید پذیرفت بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی درآمدهای قابل توجه و بالایی دارند و به هیچ وجه نباید به آنها اجازه داد به بهانه‌های مختلف از پرداخت مالیات طفره بروند.نکته بسیار قابل تامل آنکه این روزها مشاهده می‌شود سرمایه‌گذار یکی از فروشگاه‌های میلیاردر اینترنتی هم خواستار دریافت معافیت‌های مالیاتی شده! و با در اختیار داشتن ارتباطاتی در برخی رسانه‌ها در تلاش برای فشار به سازمان دارایی و مرکز توسعه تجارت الکترونیکی است. لزوم پرداخت مالیات توسط همه اقشارتمام این هیاهو و جریان‌سازی‌های کاذب و غیرقانونی در حالی هدایت می‌شود که سال‌هاست دولت از تمام مشاغل، شرکت‌ها و کارگران و کارمندانی با کمترین حقوق نیز مالیات کسر می‌کند. از این رو اصل درخواست برخی فروشگاه‌های اینترنتی که درآمد سالانه آنها سر به فلک می‌کشد، برای پرداخت نکردن مالیات یا حتی معافیت‌های مالیاتی موقت، قطعا قابل پذیرش نیست.کما این که بسیاری از این فروشگاه‌های اینترنتی، هزینه‌هایی جانبی به مراتب کمتر از همکاران سنتی و فیزیکی خود دارند.البته مشخص است که تمام فروشگاه‌های اینترنتی ده‌ها میلیارد تومان در ماه درآمد ندارند که این موضوع نیز کاملا طبیعی است. در این خصوص نیز واضح و مبرهن است که همانگونه که در قوانین مالیاتی از یک مغازه چند متری خرده فروشی، مالیاتی معادل کارخانه ایران‌خودرو یا شرکت مخابرات ایران دریافت نمی‌شود، از فروشگاه‌های اینترنتی نیز مالیاتی متناسب با درآمد و کسب و کار خودشان دریافت می‌شود.از این رو گذشته از قوانین کشور، عدالت اقتصادی و کاهش وابستگی به نفت، کارشناسان و فعالان عرصه کسب و کار و تجارت معقدند، فروشگاه‌های اینترنتی نیز نباید در پوشش و بهانه‌هایی همچون نوپایی، استارت‌آپ، نوآوری، تجارت الکترونیکی، اشتغال و غیره به مخالفت با این حق قانونی پرداخته و حق سایر کسب و کارها را پایمال کنند.نکته قابل تامل آنکه برخی از این فروشگاه‌های اینترنتی از مدت‌ها قبل از دریافت نماد‌های الکترونیکی در حال کسب و کار و درآمدزایی بوده‌اند.هفته‌نامه عصر ارتباط نظر به اهمیت این موضوع، گستردگی فروشگا‌ه‌های اینترنتی و حجم بالا و فزاینده تراکنش‌های مالی در این کسب‌وکارها، به پیگیری سرنوشت اخذ مالیات از فعالان این حوزه ادامه خواهد داد. 


لینک منبع و پست :آیا فروشگاه‌های اینترنتی نباید مالیات بپردازند؟
http://itna.ir/fa/doc/report/41221/آیا-فروشگاه-های-اینترنتی-نباید-مالیات-بپردازند

نظرات() 

آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :